Riot laat eerste beelden zien van hun nieuwe project

Tijdens RiotX heeft Riot Games een nieuwe video getoond van een aankomende game. De trailer is vooral een uitleg van de developers bij Riot voor de nieuwe game met de naam Project L. Tom en Tony Cannon, de designers voor deze game, zijn in de trailer aan het woord. Ze kondigen officieel een 'fighting-game' aan. Daarna gaan ze over naar beelden van de trailer.

De beelden laten een anime-achtig vechtspel zien dat iets weg heeft van Street Fighter 5. Tijdens de beelden legt Tony Cannon uit wat de game precies wel en niet wil zijn. Het vechtspel maakt gebruik van teams, waarbij rekening moet worden gehouden met tactiek tussen deze teams om de tegenstander effectief te verslaan. Verder vertelt Tony dat vechtspellen vaak een complexe besturing hebben en dat ze proberen dit te voorkomen.

Om de mogelijkheden in het spel te laten zien, wordt een personage voorgesteld met de naam Echo. Een Cyberpunk-achtige man met een zwaard die hij in kan zetten in een sterke aanval die Tom Cannon een Chrono-strike noemt. De belangrijkste ability van Echo is echter dat hij de tijd naar zijn hand kan zetten, omdat fouten die hij maakt tijdens het spelen 'teruggespoeld' kunnen worden en hij zo gemakkelijk enige afstand kan bewaren van de tegenstander. Ook kan hij combo's maken die er, door zijn ability, best spectaculair uit zien. Tevens heeft Echo een 'timewinder'. Dit is een granaat die echo met zijn zwaard naar de tegenstander kan slaan. Ontploft de granaat, dan vertraagt de val van de tegenstander, waarbij Echo damage kan doen.

Verder geven de broers ook uitleg over hoe zij omgaan met Netcode; de manier hoe technisch het online platform zo soepel mogelijk werkt. Games van Riot zijn hoofdzakelijk multiplayer games. De gebroeders Cannon leggen uit hoe ze het netwerk zo snel willen houden dat er geen tijdsverlies is in vergelijking met wanneer de game offline wordt gespeeld. Een techniek die ze daarvoor gebruiken is 'Rollback networking'. Dit is een techniek die behoorlijk complex is, maar het komt erop neer dat deze techniek probeert te voorspellen welke knop de speler in zal gaan drukken in het volgende frame en kan daarom ook sneller anticiperen. Hierdoor worden de reactietijden verlaagd en de spel intensiteit verhoogd. Deze techniek vind je bijvoorbeeld ook terug bij Google Stadia.

Een nieuwe technologie die voor Project L is ontwikkeld, zorgt ervoor dat de hoeveelheid server hops zoveel mogelijk verlaagd wordt, wat ook weer tijdswinst geeft. Voor deze uitleg adviseer ik de trailer te kijken, want hier is een visueel plaatje erg handig.

De titel Project L is de naam van het project, maar wat de werkelijke titel van de game zal worden is nog niet bekend. Over termijnen wanneer de game uit zal komen wordt niet gesproken.

           
Discord

Hot
Enquête
Veel
26%
Best veel
48%
Weinig
20%
Niets
7%
Totaal aantal stemmen: 46 | 0 reacties
Speel nu

Games Headliner