NVIDIA 3D MoMa maakt inverse rendering eindelijk realiteit

Inverse rendering, het proces waarbij een computer foto's kan omzetten tot een volledig bruikbaar en te wijzigen 3D model voor bijvoorbeeld videogames, is lange tijd een streven geweest van tech-bedrijven. Het zou het maken van ingewikkelde 3D models enorm veel makkelijker kunnen maken, waardoor games maken versimpeld en goedkoper zou kunnen worden.

NVIDIA brengt deze visie dichterbij met 3D MoMa, een nieuwe techniek die het heeft onthuld op de Conference on Computer Vision and Pattern Technology. Zoals je daarvan kunt verwachten, is de gebruikte omschrijving behoorlijk technisch en genuanceerd en daarom hebben we er bij uitzondering voor gekozen deze niet te vertalen om details te behouden.

“By formulating every piece of the inverse rendering problem as a GPU-accelerated differentiable component, the NVIDIA 3D MoMa rendering pipeline uses the machinery of modern AI and the raw computational horsepower of NVIDIA GPUs to quickly produce 3D objects that creators can import, edit and extend without limitation in existing tools,” aldus Vice President van Graphics Research David Luebke.

In normale mensentaal betekent dit dat 3D MoMa foto's gebruikt om een triangle mesh te gebruiken, een zeer veel gebruikte manier van 3D tools. Normaliter kost dit maken ettele manuren, maar met voldoende data zou 3D MoMa het in theorie kunnen doen binnen een uur, mits de hardware krachtig genoeg is natuurlijk. Het resultaat komt er dan bijvoorbeeld zo uit te zien:

 

Discord

Hot
Enquête
Veel
26%
Best veel
48%
Weinig
20%
Niets
7%
Totaal aantal stemmen: 46 | 0 reacties
Speel nu

Games Headliner