De deal tussen Sony en Activision met betrekking tot Call of Duty lijkt teneinde te komen

Uit een presentatie van Sony valt op te maken met welke partijen en games zij marketing deals hebben. Deze deals hebben uiteraard betrekking op de PlayStation. Een gebruiker van Reddit heeft een slide uit deze presentaties online gezet.

Op de slide zien we dat er deals zijn met onder andere Grand Theft Auto V, Fifa en Avatar: Frontiers of Pandora. Het meest opvallende aan de slide is echter niet de aanwezigheid van deze namen, maar vooral de afwezigheid van het logo van Call of Duty. Dat is opvallend te noemen omdat Sony al sinds 2015 een deal met Activision Blizzard heeft lopen. Deze overeenkomst hield onder andere in dat er gezamenlijke reclamecampagnes werden gedaan. Verder hield dit in dat de beta van het spel eerder beschikbaar kwam op de PlayStation-consoles, dan op de Xbox-consoles.

Voordat deze deal tussen Sony en Activision Blizzard werd kortgesloten, was het juist Microsoft dat een dergelijke deal met betrekking tot Call of Duty had. Het heeft er alle schijn van dat dit weer gaat gebeuren. Er is niet officieel bevestigd dat de overname van Activision Blizzard door Microsoft hier invloed op heeft gehad, maar daar heeft het wel alle schijn van.
 

Discord

Hot
Enquête
Veel
26%
Best veel
48%
Weinig
20%
Niets
7%
Totaal aantal stemmen: 46 | 0 reacties
Speel nu

Games Headliner