90%
80%
60%
  • Graphics
  • Besturing
  • Had iets langer mogen duren

Toen onze interne release-lijst verscheen, stond daar de titel genaamd Bright Memory: Infinite op. Er ging niet meteen een belletje rinkelen, dus zocht ik een trailer op. Daarna was mijn interesse gewekt en besloot ik deze titel aan te vragen. Toen ik dat deed, vertelde mijn collega redacteur dat hij deze titel eerder al had gerecenseerd, maar dan de PC-versie. De game verscheen namelijk al bijna een jaar geleden voor de computer. Na het lezen van zijn review werd ik eigenlijk alleen nog maar enthousiaster. Aan de slag dan maar!

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen… ik had zijn recensie eigenlijk kunnen kopiëren en plakken. Bright Memory: Infinite is een bijzondere game, daar deze door FYQD-Studio is ontwikkeld. Nu hoor ik je al denken, wat is daar bijzonder aan? Het bijzondere is dat deze studio bestaat uit slechts één persoon. Iets dat je tijdens het spelen van de game totaal niet merkbaar is. Deze ene persoon is verantwoordelijk voor de audio, het verhaal, de graphics en al het andere dat bij het maken van een spel komt kijken. Het knappe is dat je dit op geen enkel moment in de game doorhebt.

In alle opzichten steekt Bright Memory: Infinite goed in elkaar, maar waar het in uitblinkt zijn voor mij toch wel de graphics. Deze zijn adembenemend mooi. De wereld is mooi vormgegeven en ook de personages en tegenstanders zien er meer dan goed uit. Het enige dat ik hierop kan aanmerken, is dat er af en toe een kleine framedrop is, maar deze zijn niet storend en zeker gezien het enorm grote team (grapje natuurlijk), is dat zeker te vergeven. Daarnaast ga ik persoonlijk erg goed op games die er gelikt uitzien. Daarom een groot pluspunt voor mij als gamer.

Soepel

Met alleen mooie plaatjes komen we er natuurlijk niet. Het spel loopt op een enkele framedrop na ook erg soepel en wellicht nog belangrijker, de besturing is erg fijn. Dat is maar goed ook, daar de game vooral bestaat uit het voeren van gevechten. De game staat bol van de actie en tegenstanders omleggen is dan het belangrijkste aspect. Dat kun je op vele manieren doen. Zo zijn er geweren, variërend van een shotgun, machinegeweer, assault rifle tot aan een pistool. Die allemaal enorm fijn en soepel spelen.

Dat is echter niet de enige mogelijkheid die je hebt om een vijand om zeep te brengen. Je kunt ook gebruikmaken van het zwaard dat Shelia Tan tot haar beschikking heeft. Tevens draagt ze een exosuit, waardoor het ook mogelijk is tegenstanders naar je toe te trekken en deze vervolgens te molesteren. Dit exosuit zorgt er verder voor dat je tegen muren op kunt lopen, immens hoog kunt springen en een grapple hook tot je beschikking hebt. Dat maakt de gameplay redelijk divers en zorgt voor vrijheid in hoe jij je gevechten aanpakt. Een enorm vermakelijk en belangrijk onderdeel van de game.

Kosten baten

Nu komen we bij het enige puntje aan dat ik niet had kunnen kopiëren en plakken uit de recensie van mijn collega Sil. De prijs van de PlayStation 5-versie van Bright Memory: Infinite is € 19,99. Hiervoor krijg je een uurtje of vier aan vermaak. Sil liet destijds weten dat hij dit aardig aan de prijs vond voor wat je ervoor krijgt. Hier ben ik het persoonlijk niet mee eens. Ik heb me een uurtje of vier à vijf enorm vermaakt en dat maakt voor mij dat de prijs te rechtvaardigen is. Bij titels die veel meer kosten en waar het verhaal een uurtje of acht duurt wordt dit vaak wel geaccepteerd. Denk bijvoorbeeld aan een Ratchet & Clank: Rift Apart. Persoonlijk vind ik het daarom ook niet terecht om deze game te veroordelen op de prijs. Als je kijkt naar de kosten baten, dan is het nog steeds aanzienlijk goedkoper dan laten we zeggen vier uurtjes in de kroeg of een bezoekje aan de bioscoop waar een film vaak slechts negentig minuten duurt.

Bright Memory: Infinite is in elkaar gezet door een one man army en dat heb je geen moment door. Grafisch is het spel enorm sterk en ook de besturing is lekker soepel. Het hele verhaal duurt een uurtje of vier à vijf en staat bol van de actie en gevechten. Het geeft jou als speler de mogelijkheid om zelf te bepalen op welke manier je een vijand om wil brengen. Of jij een game van deze duur de net geen twee tientjes waard vindt laat ik volledig aan jou.

26%
48%
20%