Skyward Sword: twee jaar experimenteren, drie jaar ontwikkelen

The Legend of Zelda: Skyward Sword
18 November 2011
Action adventure
nee
Wii

De cijfers liegen er niet om: The Legend of Zelda: Skyward Sword krijgt vrijwel overal torenhoge cijfers, vaak zelfs de perfecte score. Dat is maar goed ook, want Nintendo heeft enorm veel tijd in deze game gestoken.

Geruchten gaan al een tijdje de rondte dat de game maarliefst vijf jaar aan ontwikkeltijd heeft gekost. Dit is niet helemaal waar, geeft de geestelijk vader van de serie, Myamoto, aan. De eerste twee jaar is er veelal geëxperimenteerd, waarna er vervolgens drie jaar in de daadwerkelijke ontwikkeling gezeten heeft. Echter gaf Myamoto aan dat die eerste twee jaar wel de basis hebben gevormd voor deze Zelda-game. Geen weggegooide tijd dus!

“We ran into this issue of people wondering who really wants to make a Zelda sequel – whether a sequel was necessary from the company standpoint, or whether it’s just me saying ‘Let’s do it.’ A game really gets its start when you have someone who says ‘I want to do something like this,’ but sometimes it’s born simply because it’s a series title or there’s more story to cover.”

Bron: Shack News

Reacties

Arne Vanhove op Maandag 21 november 2011 om 18:58

 Het is een pracht van een game, maar ik moet toegeven dat de motion controls toch zwaar wennen zijn. De motion Plus werkt goed, maar laat af en toe jammer genoeg nog steken vallen ... . Maar ik laat dat de pret alvast niet bederven, het is tot dusver nog steeds een dijk van een spel!

Discord

Hot
Enquête
Verrassend
26%
Verschrikkelijk
37%
Prachtig
12%
Het maakt mij niet zoveel uit
25%
Totaal aantal stemmen: 100 | 0 reacties
Speel nu

Games Headliner