De God of War-reboot had er bijna heel anders uitgezien

God of War (PS4)
20/04/2018
Hack and slash
nee
PlayStation 4

Gezien het immense succes van God of War voor de PlayStation 4 en de bejubelde vernieuwing van Kratos als karakter is het bijna niet voor te stellen, maar er was een moment waarop overwogen werd om de bebaarde bruut de laan uit te sturen. Dat vertelde Game Director Cory Barlog gisteren tijdens een interview op Gamelab.

''In het begin van de discussie zeiden mensen dat we Kratos moesten laten gaan. Het ging zo van: 'hij is irritant en hij is klaar'.'' Balrog vervolgt zijn verhaal door uit te leggen dat toen Kratos tot leven kwam, hij een van de weinige anti-helden was. Hij was ontworpen als een karakter dat je niet aardig zou vinden, hetgeen paste in 2005. Maar na drie hoofddelen hadden sommige leden van het God of War-team het gevoel dat het karakter klaar was.

In de ogen van deze leden was het tijd voor een nieuwe hoofdpersoon voor een nieuwe setting, daar Kratos in hun ogen niet gelijk stond aan het God of War-merk. Barlog was echter juist van mening dat er een geweldig verhaal te vertellen was over een man als Kratos die zich ontwikkelt en zijn slechte impulsen overwint. ''Ze vonden het karakter echt niets. Ze wilden een nieuw karakter. Het koste een hoop om ze te ervan te overtuigen dat het een goed idee was.''

Kratos' zijn omslag is natuurlijk te wijten aan zijn zoon Atreus. Ook die heeft echter op het punt gestaan geschrapt te worden. ''Kratos een zoon geven was in het begin geen populair besluit,'' vertelt Balrog. Hij legt uit dat met name de oude garde het gevoel had dat het spel hierdoor een ellenlange escortmissie zou worden, waarop Balrog antwoordde dat ''het neerkomt op enkele simpele regels die moeten voorkomen dat de spelervaring zuigt.''. Hij verwees hierbij naar The Last of Us als een voorbeeld van hoe het wel moet.

Atreus zijn toekomst stond wederom ter discussie halverwege de ontwikkeling, toen het team tegen tijd- en budgetbeperkingen aanliep. Er is daarom voor de zekerheid een concept opgesteld zonder de jongen. Volgens Balrog is die echter nooit afgegeven aan het management.

De nieuwe richting die Balrog is uitgevaren is naar zijn eigen zeggen voornamelijk te wijten aan de tijd die hij buiten de game-industrie heeft gespendeerd, toen hij zich hield met films. Hierbij noemt hij Sam Mendes als een belangrijke inspiratiebron. Daar leerde hij dat een verhaal dat je wilt vertellen een connectie met jou persoonlijk moet hebben. En voor Balrog kwam dat in de vorm van Atreus en de geboorte van zijn eigen zoon.

 

Bron: Eurogamer

Discord

Hot
Enquête
Meer nieuws
0%
Meer recensies
14%
Meer video-content
29%
Meer previews
0%
Meer prijsvragen
29%
Meer van alles
29%
Totaal aantal stemmen: 14 | 0 reacties
Speel nu

Games Headliner