Sonic: Boom - Rise Of Lyric

Sonic: Boom - Rise Of Lyric
21/11/2014
Platform
ja
Wii U

Na het spelen van Sonic Boom: Shattered Crystal op het Nintendo event was mijn bezoekje aan de stand van Sonic Boom: Rise Of Lyric meer een verplichting dan dat ik het wilde doen. Achteraf gezien ben ik daar blij mee, al had het aan het begin alle schijn tegen.

Ik kies willekeurig een van de vier beschikbare levels. Hierin speel ik Sonic, vergezelt door skipped-leg-day Knuckles. De locatie is ditmaal een industrieterrein waar robots bezig zijn met het verzamelen van grondstoffen, ongetwijfeld voor kwade doeleindes. Tijd om ze naar de schroothoop te sturen.

Hetgeen dat me stoorde aan Sonic Boom: Shattered Crystal valt me ook al gelijk op in Rise Of Lyric. De snelheid die Sonic kenmerkt is ver te zoeken en vechten met vijanden neemt het leeuwendeel van de gameplay op. Met de energiezweep die ze bij zich hebben kunnen Sonic en Knuckles niet alleen vechten, maar ook platformen naar zich toetrekken om verder in het level te komen.

Tijdens een boss fight lanceer ik met diezelfde zweep vijanden richting de gigantische robot die mij probeert te doden, waardoor ik binnen de kortste keren een einde aan hem maak. Zo ga ik door het level, waarna ik onvoldaan de GamePad neer wil leggen.

De dame die de stand in de gaten houdt vraagt om mijn mening. Ongenuanceerd laat ik weten de oude Sonics beter te vinden. Ze wijst me op een van de andere vier levels en verzekert mij dat deze meer in mijn straatje zal passen.

Ditmaal mogen alle vier de helden opdraven in een gigantische achtbaan vol obstakels en een nood voor snelle reflexen. Een goede score hangt af van je reactievermogen en om echt van de game te genieten moet je je helemaal afsluiten en mee gaan in de flow. Dit is inderdaad Sonic! En als er meer van dit soort levels in de game zitten, zie ik het nog wel rooskleurig in.

Verwachting

Helaas heb ik maar twee korte levels van Sonic: Rise Of Lyric kunnen spelen, maar toch blijf ik zitten met een gemengd gevoel. De vechtlevels met puzzeltjes kunnen mij letterlijk gestolen worden. Maar van de snelheidslevels gaat mijn gamershartje sneller slaan. Uiteindelijk zal het dus allemaal afhangen van de verdeling tussen deze twee in het uiteindelijke product.

Hot
EnquĂȘte
Meer nieuws
0%
Meer recensies
14%
Meer video-content
29%
Meer previews
0%
Meer prijsvragen
29%
Meer van alles
29%
Totaal aantal stemmen: 14 | 0 reacties
Speel nu

Games Headliner