65%
  • Simpel
  • Funfactor
  • Automatisch starten van events
  • Tank battles
  • Grafisch zijn de voertuigen niet top

Eens in de zoveel tijd heb je als redacteur of gamer zo’n spel waarvan je verwachtingen niet al te hoog zijn, maar toch enorm leuk blijkt te zijn. Crash Drive 3 is zo’n game! Mijn verwachtingen voor de game van M2H waren niet al te hoog en de eerste tien minuten dat ik de game speelde dacht ik: “waar ben ik aan begonnen?”, echter ben ik blij dat ik deze game toch ben gaan spelen.

Crash Drive 3 is een free-roaming multiplayer game, waarbij het draait om het uithalen van halsbrekende toeren in een scala aan voertuigen. Zoals je bij een dergelijke titel waarschijnlijk al verwacht, is het een arcade race game. De game van Nederlandse komaf kent dan ook geen verhaal en geen echte singleplayer, al kun je er wel voor kiezen om in je eentje door het landschap te cruisen. In dit landschap zijn er diverse zones, waarin iedere keer automatisch een evenement start. Dertig seconde na het einde van het vorige event vangt de nieuwe activiteit aan. Ideaal, zo hoef je niet zelf naar een punt te rijden om aan een event deel te nemen, want dit doe je eveneens automatisch. Daardoor zijn ook andere spelers makkelijk geneigd ook deel te nemen aan deze activiteiten, dit kan gaan om het rijden van een race, het behalen van zoveel mogelijk punten door stunts uit te voeren, het spel politie en boef of het verzamelen van zoveel mogelijk munten. Daarnaast is er ook nog een event waarbij je zoveel mogelijk objecten moet claimen door stunts erop uit te voeren en een evenement waarbij het er om draait om zo snel mogelijk een ring ergens op de kaart te vinden. Hierbij wint uiteraard degene die er als eerste is.

Als kers op de taart kun je ook nog tank battles voeren, waarbij je elkaar overhoop moet schieten. Ruim voldoende variatie in evenementen als je het mij vraagt. Je bent uiteraard ook vrij om gewoon lekker rond te cruisen door de diverse zones, mits je deze al hebt ontgrendeld.

Into the zone

De zones in de spelwereld van Crash Drive 3 zijn aardig gevarieerd. Kies je ervoor om deel te nemen aan events in het bos, de woestijn, op of onder het ijs of zelfs op de maan? Iedere zone heeft zijn eigen kenmerkende landschap en deze zien er best aardig uit! Er zijn ook voldoende ramps en objecten te vinden in ieder deel van deze wereld om je stunt en kapriolen op uit te voeren.

No t(h)anks

Naast de variatie in landschappen zijn er ook voertuigen in alle soorten en maten. Deze variëren van Mini Coopers, pickups tot schoolbussen. De voertuigen hadden grafisch gezien wat meer aandacht mogen hebben. Deze lijken zo uit een arcade game van een jaar of twintig geleden te komen, maar als je daar doorheen kijkt leveren zie alleen een doses aan plezier op.

Naast de bovengenoemde voertuigen kent Crash Drive 3 nog een soort voertuig, namelijk tanks. De tanks kunnen alleen worden gebruikt voor tank battles, maar dit lijkt haast een game op zich. De tank battles vinden plaats op een zwevend platform, dat verder geen enkele vergelijking toont met de andere zones. Ook laat de besturing te wensen over, met name het richten en schieten. Je moet heel veel moeite doen om een opponent überhaupt te kunnen raken. Voor mij persoonlijk had dit hele tank gebeuren achterwege mogen blijven.

Crash Drive 3 is een vermakelijke game, die leuke en grappige momenten oplevert. Verwacht geen realistische simulator, maar een game die tart met alle natuurwetten. De events waar de game om draait bieden een leuke gevarieerde mix, even als de verschillende zones. Grafisch is de game dan wel geen hoogvlieger, maar dat mag de pret zeker niet drukken. Crash Drive 3 is bij uitstek een spel om in een party flink wat plezier uit te halen. De tank battles zijn in mijn ogen een smetje op de game.

26%
48%
20%